Eclipse.

Idag har jag sett mitt första solar eclipse i real life! Tror jag iaf kan inte komma ihåg att jag har sett någon i sverige, det var riktigt coolt och för er som inte vet vad det är så är det när månen lägger sig framför solen mitt på dagen.
Hela den här veckan har vart lite konstig den har gått rikitgt fort fast den har vart lite små tråkig. Va på baseball i fredags med min nya aupair grupp som jag fått för att vi ska flytta, och träffade två tyska tjejer som va roliga men dom åker hem om 4 veckor så typiskt! Och igår bakade jag en tårta för att jag hade så tråkigt, haha men den blev riktigt cool.
Idag frågade min hostmamma mig om jag ville stanna här ett år till, vet inte riktigt vad man ska säga.. Jag älskar barnen och familjen men jag är så trött på själva aupair livet jag vill kunna göra vad jag vill och inte behöva tänka på någon annan. Kunna ställa mig och laga mat klockan elva på kvällen om jag skulle vilja det och det är så mycket andra saker man inte kan göra som man kan göra hemma.


Prata med lovisa och vi hade tydligen en i januari förra året men jag tror att jag missa den.


The Dodgers vann! Fatta nästan ingenting fast gymnastiklektionerna på duve hjälpte faktiskt lite.


Min snygga tårta! Finely fyller 8 nu i juni så då vill hon att gör en likadan till henne.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Hahaha, åh tårtan är ju skitcoooool! :D Lätt att jag ska baka en sån med ungarna! Men vi har nog inte alla färger i Sverige...

Det är svårt det där med aupairlivet, man vill stanna längre just för familjens skull. Men samtidigt har man fått smak för allt annat under året och man vill testa andra saker och bli mer självständig. Men du kan ju stanna ett halvår till :) Inte ett helt år liksom.

Hälsa kidsen <3

2012-05-21 @ 11:22:08
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilken läcker tårta! Något för regnbågs-rörelsen, härligt. Hoppas den smakar lika läckert som den ser ut.

Du får ta det som en komplimang att de vill ha kvar dig ytterligare en tid. Det får du fundera på. Men vi saknar dig här hemma. Längtar till i augusti när vi ska träffas igen och när du ska vi visa mig ditt LA! Älskar dig! kram från mor.

2012-05-21 @ 19:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0