Pappa och Ylwa del 2.

Dag 4 började med att vi åkte till ett slott som heter Hearst castle och ägs av familjen Hearst och dom äger också cosmopolitan, bazar och många fler tidningar och företag. Gubben som började bygga slottet eller mansion som dom kallar det hade 40.000 anstälda i sina företag. Det går inte riktigt att förklara hur mansionet såg ut bilderna talar för sig själva..




Nu vet man hur stor pool man ska sikta på iaf ;)

Hearst vänner och kändisar fick inbjudningar att spendera några dagar på mansionet men det fanns ingen dag du var tvungen att åka hem man fick stanna så länge man ville. Gubben tyckte att det var så kul med djur så han byggde ett eget zoo uppe vid huset där han hade djur från hela världen och det finns fortfarande zebror kvar på hans mark som springer runt med korna.

Denna natten spenderade vi i Solvang som är en dansk stad men den ligger i Usa man undrade lite vart man kommit när man var där.




Dag 5 hade vi bara tre timmar kvar hem till L.A så vi åkte till Santa barbara, Malibu och Santa monica piren innan vi åkte hem. Det har vart så kul att pappa och Ylwa har vart här för nu har jag fått sett saker jag annars aldrig skulle ha kollat på. Det bästa med resan var att åka till Alcatraz och att få åka high way one, den vägen är så otroligt fin. Men det absolut bästa var att jag fick göra det med min kära pappa och Ylwa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0