Kaos!

I onsdags hände det jag inte riktigt trodde att jag skulle få vara med om. Jag satt och prata med lovisa på skype vid elva tiden på kvällen när det började blåsa riktigt mycket ute, och fem minuter efter det går strömmen och jag sitter där själv i vårat stora hus helt livrädd. Men efter en minut var den tillbaka sen höll den på så hela kvällen men under natten bröts den helt, (och vi fick tillbaka den vid två tiden dan efter). Min host mamma kom hem vid tolv tiden och berättade att vi kanske måste evakurears för att den starka vinden har gjort så att träd har fallit över elkablarna som är i luften, och gjort så det börja brinna. Så då var det bara att packa en lite väska med nödvändiga saker och försöka sova. Va ju inte direkt det lättaste. På morgonen var det fortfarnade ganska blåsigt fast vårat hus hade klarat sig riktigt bra, det var bara två utav våra träd som har fallit men det kommer några killar hit idag och ska ta bort dom. Men det var riktigt jävla läskigt när man sitter på sitt rum med fem fönster som låter som att dom ska blåsa in när som helst. Men som tur är har vi klarat oss riktigt bra!

Hitta en nyhetsrapportering om stormen här:
http://usnews.msnbc.msn.com/_news/2011/12/02/9167013-violent-wind-storm-leaves-path-of-destruction

Update: Staden Pasadena som dom pratar om bor vi tio minuter ifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0